Den VKV rekordů – IARU Region I. VHF Contest 2020 u OK2KAB

Den VKV rekordů 2020 byl příjemným únikem od mediální masáže spojené s pandemií. Potěšující zprávou byla účast mého spolužáka ze střední –  Pavla OK2RO pod OK2KAB. Oba jsme se těšili, že snad bude před závodem  trochu času a konečně se zdaří QSO. Krátká zpráva pak odstartovala obsáhlejší komunikaci a tak jsem Pavla trošku vyzpovídal abych zjistil jaké podmínky mají pro tento krásný koníček.

Jak to tedy u Vás Pavle probíhalo ?

Každý rok plánujeme s našimi rodinami (Pavel OK2RO a Marek OK6LZ) víkend, kde skloubíme relax, pohyb na čistém vzduchu, ale také radioamaterské vysílání. Po loňské zkušenosti, kdy se mi podařilo zajistit mimo zimní sezónu horní stanici lanovky na Slamníku (1233 mnm, JO80KD) pro naše radioamatérské aktivity,  jsme se opět vrátili na Dolní Moravu. Tentokrát v termínu prvního zářijového víkendu – s úmyslem sportu, relaxace a účasti v sobotní SSB lize a následně v IARU VHF contestu.
Člověk míní a skleróza úřaduje. Já doma na židli nechal KV anténu, takže SSB ligu jsme, po rychlém pokusu vysílat na zkratovaný koax, odtroubili.
O to s větší vervou jsme se připravovali na odpolední závod. Projížďka na kolech nás zdržela a na kopec jsme již vyráželi s hodinovým zpožděním.
Veškeré vybavení musíme vynést po svých na kopec. Není to daleko – asi 600m, ale převýšení je 120m. Je to dobrý fyzický trénink. Máme portable setup FT847, PA 100W, antény 2×5 elementů. K tomu zdroje a kabeláž. Tohle neseme ve třech nahoru.
Po sestavení celého vysílacího zařízení se do závodu přidáváme rekreačně asi 20min po zahájení.
Dáváme především šanci mladým operátorům. Tentokrát většinu QSO navázal  Tomáš 10 let, druhý mladík Martin byl bohužel v tomto termínu v lázních.
Po lehkém souboji s IT technikou, se postupně relaxačním tempem blížíme ke spojení č.30 a začíná se blížit od západu bouřková oblačnost.
Temné mraky a z dálky se blížící přeháňky a blesky nám velí se dát na ústup. Cca v 18h jsme zpět u chaty a přichází hlavní nápor bouřky. Během večeře vypadla elektřina a zbytek večera jsme strávili při svíčkách….

V neděli ráno jsme se vydali zpět na vysílací pracoviště, které bouřku přežilo bez úhony. Pokračujeme dále v rekreačním tempu až do 12 hodin a v deníku končíme spojením č. 152. Balíme a loučíme se naší budkou pohledem z vrcholu Slamníku – je zde opravdu nádherný výhled – zejména směrem na JZ

Kam všude se Tomáš dovolal vidíme na mapě QSO

Nejdelší spojení se podařilo se stanicí YU7ACO vzdálenou 654 km

Účel akce byl splněn – relax, pohyb, čistý vzduch a také jsme si i zavysílali. Slíbené spojení s OL1C bylo navázáno :-).  Příště si Honzo pokecáme i před závodem

PS S Honzou (OK7JR) se známe z dob studií na průmyslovce v Rožnově p.R., tehdy ještě jako OL4VXS nás zasvěcoval do tajů radiotechniky a nechával nás poslouchat „to divné pípání“.  Zájem zůstal a to byl už jen krůček k vlastní koncesi..

Za OK2KAB Pavel OK2RO 73

Příspěvek byl publikován v rubrice Reporty z VKV. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.